دندانپزشکی کودکان چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 19 آبان 1400
بازدید : 309
نویسنده : mozhgan

بیماران کودک نسبت به بزرگسالان نیازمند خدمات دندانپزشکی متفاوتی هستند. علاوه بر این، آنها ممکن است نیازهای رفتاری و دندانی بسیار خاصی داشته باشند که تنها مختص بچه ها و سنین پایینتر باشد. بر همین اساس و برای پیشگیری، درمان و برطرف کردن مشکلات خاص کودکان در رشته دندانپزشکی، تخصصی به وجود آمده به نام دندانپزشکی کودکان که به تمام نیازهای دندانپزشکی اطفال به طور کامل پاسخ میدهد. بنابراین هر زمان که کودک شما با مشکل دندان مواجه شد باید به طور مستقیم او را به یک دندانپزشک کودکان ببرید نه یک دندانپزشک عمومی.

بیشتربخوانید... ارتودنسی زودبازه

متخصصان برای دلبندان شما چه کاری انجام میدهند؟ 

متخصصان دندانپزشکی اطفال برای دلبندان شما خدمات زیر را ارائه میدهند. البته توجه کنید که این دندانپزشکان وظایف زیادی دارند که ما تنها به ذکر مهمترین خدمات ارائه شده توسط آن ها میپردازیم: انجام معاینات کامل و مرتب دهان و دندان برای نوزادان، کودکان و مادران آن ها کمک به حفظ و ارتقایی بهداشت دهان ودندان کودکان انجام کلیه مراقبت های پیشگیرانه از جمله تمیز کردن و شستشوی تخصصی دندان کودکان، معرفی انواع محصولات مناسب برای دندان اطفال، توصیه های تغذیه ای برای حفظ سلامتی دهان آن ها ارائه مشاوره در مورد عادات دهانی اطفال ارزیابی و درمان زودهنگام برای صاف کردن دندانها و اصلاح بایت نامناسب (ارتودنسیدندان کودکان) ترمیم حفره های دندان تشخیص بیماری های دهان و دندانی ناشی از بیماری های دیگر مثل دیابت، نقص مادرزادی قلبی، آسم، تب یونجه و اختلال کمبود توجه-بیش فعالی مدیریت مشکلات و بیماری های لثه از جمله زخم ها، مخاط و بیماری پریودنتال کودکان مراقبت از آسیب دیدگی های دندانپزشکی

بیشتربخوانید... ارتودنسی شش ماهه

تمرکز دندانپزشکی کودکان بر روی رویش دندان شیری تا رویش دندان دائمی است

دندان های شیری از سن 6 تا 24 ماهگی شروع به رویش می کنند و با شروع دندان های فک پایین و میانی شروع می شود. در سن 6 سالگی دندانهای شیری کم کم افتاده و جای خود را به دندان های دائمی میدهند که قرار است تا پایان عمر همراه کودک باقی بمانند. روند رویش دندان دائمی معمولا تا 12 سالگی به اتمام میرسد. بنابراین دندانپزشکی کودکان تا سن 12 سالگی تمام نیازهای دهان و دندان اطفال را به طور کامل پاسخ میدهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

بهترین سن مراجعه کودک به دندانپزشک

اگر مشکلی متوجه دهان ودندان کودک باشد بهتر است از سن 4 سالگی برای اولین بار کودک را به نزد دندانپزشک اطفال ببرید. در سن 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و بایت کودک و روند در آمدن اولین دندان های دائمی نیز حتما باید به دندانپزشک مراجعه کرد. از آن به بعد ویزیت منظم به دندانپزشک بسته به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه یا هر یکسال یک بار باید انجام شود

منبع: درمان های ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com